۱۰ نکته برای استفاده از سئو و اصلا سئو چیست؟
تاریخ انتشار
۹۸/۰۷/۱۸
نویسنده
محمد یاسن ویسی

سئو چیست و چگونه کار می کند ؟

در این مقاله از سایت تیپ تاپ وب  ما سعی داریم برخی از اصول اولیه سئو سایت را پوشش دهیم تا شما بتوانید بهتر بفهمید که چگونه سئو می تواند کسب و کار شما را تحت تأثیر قرار دهد و شما برای کسب نتیجه بهتر در سئو سایت خود باید چه کارهایی را انجام دهید.

درک روند سئو چندان دشوار نیست. موتورهای جستجو می خواهند بهترین خدمات را برای کاربران خود ارائه دهند. این به معنی ارائه نتایج در صفحات موتور جستجو است که نه تنها از کیفیت بالایی برخوردار هستند بلکه به آنچه جستجوگر به دنبال آن می باشد نیز مرتبط هستند.

به منظور انجام این کار ، موتورهای جستجوگر وب سایتهای مختلف را به وسیله خزنده های خود اسکن می کنند تا بهتر بدانند سایت درباره چیست. این به آنها کمک می کند تا نتایج مناسب تری را به افرادی که در جستجوی موضوعات خاص یا کلمات کلیدی هستند، ارائه دهند. به همین ترتیب، موتورهای جستجوگر سایت را اسکن می کنند تا به سایت های کاربر پسند با رتبه های بالاتر در صفحه نتایج موتور جستجو پاداش می دهد.

سئو مزایای بسیاری برای تجارت شما وجود دارد. با بهبود سئوی سایت خود می توانید برای برای دیده شدن سایت خود در موتورهای جستجو تلاش کنید. این به شما کمک می کند تا مشتریان بالقوه بیشتری را بدست آورید و درگیر کنید. با ایجاد محتوای جذاب تر و موثرتر بر روی سئو ، می توانید شانس خود را برای ایجاد ترافیک ارگانیک هدفمندتر افزایش دهید.

ما می توانیم با ارائه خدمات سئو و پشتیبانی سایت شما، در این زمینه به شما کمک کنیم.

عواملی که بر سئو تأثیر می گذارند

اکنون که می دانید  SEO چیست و چگونه کار می کند، بیایید به برخی از عواملی بپردازیم که می توانند در رتبه بندی بهینه سازی موتور جستجوگر شما تأثیر بگذارند. گوگل غول موتور جستجوگر، الگوریتم دقیقی را که از آنها برای رتبه بندی سایت ها استفاده می کند، ارائه نمی دهد. با این حال، ما درک خوبی از برخی از عواملی که در نتایج موتور جستجو  تأثیر می گذارند، داریم. این عوامل هم عوامل درون صفحه ای و هم بیرون صفحه ای را شامل می شوند که در زیر به آنها می پردازیم.

بازاریابی محتوا

قبل از اینکه به برخی از فاکتورهای SEO و خارج از صفحه بپردازیم، درمورد محتوا صحبت خواهیم کرد. محتوا هم در جذب موتورهای جستجو موثر است و هم به شما کمک می کند تا با بازدید کنندگان سایت ارتباط برقرار کنید.

مقاله پیشنهادی : آیا شرایط فعلی فعالیت در شبکه های اجتماعی جایگزین مناسبی برای وب سایت است؟

هرچه محتوا با کیفیت تر و مرتبط با موضوع سایت شما باشد، موتورهای جستجوگر احتمال بیشتری دارند که صفحات شما را در صفحه نتایج موتور جستجو بالاتر قرار دهند. به همین ترتیب، هرچه محتوای جذاب و مؤثرتری در سایت خود داشته باشید، احتمال بیشتری وجود دارد که بازدیدکنندگان زمان بیشتری را در وب سایت شما سپری کنند و حتی ممکن است خرید انجام دهند.

راز ایجاد محتوای جذاب

راز ایجاد محتوایی که هم برای موتورهای جستجو و هم برای بازدید کنندگان سایت شما جذاب باشد، ایجاد انواع مختلفی از محتوا است که به خوبی تهیه شده باشد و در رابطه با موضوعاتی باشد که بیشتر مورد توجه مخاطبان شما قرار می گیرد. در اینجا فقط چند نوع محتوا وجود دارد که می توانید برای کمک به بهبود ارائه مطالب و در نتیجه ، رتبه بندی موتورهای جستجو روی آنها تمرکز کنید:

  • پست ها و مقالات وبلاگ
  • محتوای رسانه های اجتماعی
  • کتابهای الکترونیکی و عکسهای خوب
  • راهنماها و آموزشها
  • فیلم ها و صوت های خوب
  • اینفوگرافیک یا سایر محتوای تصویری

نکته مهم دیگر که هنگام ایجاد محتوا برای سایت خود باید در نظر بگیرید کلمات کلیدی و عبارات SEO است. اینها کلمات و عبارات مرتبطی هستند که ممکن است کاربر موتور جستجو هنگام جستجوی پاسخ سوالات یا محصولات و خدمات مربوطه تایپ کند. وقتی در برای این کلمات کلیدی، محتوا ایجاد می کنید ، شانس خود را برای رتبه بالاتر برای این کلمات کلیدی در صفحه نتایج موتور جستجو بهبود می بخشید.

یکی دیگر از عواملی که می تواند در محتوای شما تأثیر بگذارد و از این رو در رتبه بندی موتور جستجوگر تاثیر بگذارد، توجه به سادگی محتوای شما است. تازگی محتوا، اساساً به این موضوع اشاره دارد که شما محتوای جدید را به سایت خود ارسال می کنید. با این حال، ایجاد محتوای جدید، تنها راه برای تازه نگه داشتن مطالب شما نیست. شما همچنین می توانید با به روز کردن پست ها، نوشتن مجدد مطالب خود، برای اثربخشی بیشتر آنها یا اضافه کردن اطلاعات و آمار جدید به مرور زمان ، محتوای خود را تازه کنید.

مقاله پیشنهادی : چگونه در صفحه اول گوگل باشیم

اگرچه ایجاد محتوا به زمان و منابع نیاز دارد، اما در پایان، نتیجه بسیار خوبی را از آن شما خواهد کرد. موتورهای جستجو عاشق محتوای عالی هستند و کاربران برای درک بهتر از سایت شما، نیاز به محتوای با کیفیت دارند. با ایجاد چند پست وبلاگ شروع کنید و برای ساختن محتوا برای رسانه های اجتماعی کار کنید. هنگامی که شما یک گروه از طرفداران و پیروان وفادار داشته باشید، شما می تواند برای ایجاد انواع مختلف محتوا برای جذب و درگیر کردن کاربران تلاش کنید.

سئو درون صفحه

عواملی که در سئو درون صفحه تاثیر می گذارند، عناصری هستند که در درون وب سایت شما اتفاق می افتتد. اینها مواردی هستند که شما بر آنها کنترل کاملی دارید، به این معنی که می توانید با رعایت بهترین شیوه های سئو برای بهبود این عوامل در طول زمان تلاش کنید.

 در اینجا چند عاملی که در SEO درون صفحه وجود دارد و می توانند به شما در بهبود رتبه سایت شما کمک کنند، می پردازیم:

برچسب

برچسب در هر صفحه به موتورهای جستجو می گوید صفحه شما در مورد چیست و باید ۷۰ کاراکتر یا کمتر باشد، از جمله کلمه کلیدی که محتوای شما روی آن متمرکز است و نام تجارت شما.

توضیحات متا

توضیحات متا در وب سایت شما، کمی درباره اطلاعات مربوط به هر صفحه به موتورهای جستجو می گوید. همچنین توسط بازدید کنندگان سایت شما برای درک بهتر صفحه مورد استفاده قرار می گیرد و خلاصه ای از صفحه شما را بیان می کند. توضیحات متا باید شامل کلمه کلیدی شما باشد و همچنین جزئیات کافی برای ارائه به خواننده در مورد مطالب ارائه می دهد.

عناوین فرعی

عنوان های فرعی نه تنها باعث می شوند، خواندن مطالب شما برای بازدید کنندگان آسان تر شود، بلکه می تواند به بهبود سئوی شما نیز کمک کند. می توانید از برچسب های H1 ، H2 و H3 استفاده کنید تا به موتورهای جستجو کمک کنید محتوا را بهتر درک کنند.

پیوندهای داخلی

ساختن پیوندهای داخلی یا پیوندهای به سایر مطالب موجود در سایت شما می تواند به موتورهای جستجوگر کمک کند تا درباره سایت شما اطلاعات بیشتری کسب کنند. به عنوان مثال ، اگر می نویسید پستی در مورد ارزش یک محصول یا خدمات خاص، می توانید به صفحه محصول یا خدمات در پست وبلاگ خود پیوند دهید.

نام تصویر و برچسب های ALT

گر از تصاویر در وب سایت خود یا در محتوای وبلاگ خود استفاده می کنید، اگر کلمه کلیدی یا عبارت خود را نیز در نام تصویر و برچسب alt وارد کنید، به موتورهای جستجوگر کمک می کند تا تصاویر شما را بهتر ببینند که ممکن است در هنگام انجام جستجوی تصویر برای یک کلمه کلیدی یا عبارت خاص ظاهر شوند.

مقاله پیشنهادی : چرا باید یک وب سایت داشته باشیم؟

جلوگیری از بهینه سازی بیش از حد

هنگام قرار دادن استراتژیک کلمات کلیدی و عبارات SEO در صفحات خود، جلوگیری از بهینه سازی بیش از حد مهم است. اگر در مطالب سایت خود، سعی کنید بارها از کلمات کلیدی استفاده کنید، Google و سایر موتورهای جستجو صفحه شما را جریمه می کنند.

 تمرکز روی یک یا دو کلمه کلیدی در هر مطلب

شما باید در هر مطلب، فقط روی یک یا دو کلمه کلیدی تمرکز کنید. این کمک می کند تا محتوای شما خاص و مرتبط باشد. تلاش برای استفاده از بسیاری از کلمات کلیدی به طور هم زمان ممکن است بر سئوی سایت شما تأثیر منفی بگذارد، زیرا اغلب باعث می شود محتوای غیر متمرکز ایجاد شود.

معماری سایت

در حالی که محتوای سایت نقش مهمی در رتبه بندی سایت شما توسط موتورهای جستجو دارد، در نظر گرفتن معماری سایت نیز مهم است. شما باید از نوعی طراحی وب سایت استفاده کنید که اسکن کردن صفحات و مطالب شما را برای موتورهای جستجو آسان کند.

مقاله پیشنهادی : چرا باید یک وب سایت داشت؟ اهداف طراحی سایت چیست؟

ایجاد نقشه سایت

ایجاد پیوندهای داخلی بین صفحات سایت شما و ایجاد نقشه سایت هم می تواند به بهبود رتبه سایت شما کمک کند و هم به موتورهای جستجوی شما درک بهتری از مطالب شما را بدهد.