میزان حضور کاربران در سایت و تاثیر آن در رتبه بندی وب سایت در نتایج گوگل

DwellTime

DwellTime یا زمان توقف کاربر یا زمان ماندگاری کاربر در وب سایت به زمانی گفته می شود که کاربر با جستجوی یک کلمه کلیدی خاص وارد یک وب سایت می شود، به زمانی که کاربر بعد از ورود به وب سایت از طریق جستجو در سایت سپری می‌کنند DwellTime یا زمان توقف کاربر یا زمان ماندگاری می‌گویند.

بعضی وقت ها در طراحی سایت از تکنیک مخفی کردن محتوا استفاده می کنند و کاربر نمی تواند محتوای موجود در وب سایت را ببیند و آن محتوا فقط برای جلب توجه گوگل گذاشته شده و از در دسترس کابر نمی باشد.

اگر کاربری بعد از ورود به یک وب سایت با محتوای مورد نیاز خود که آن را جستجو کرده است روبه‌رو شود نسبت به بررسی آن محتوا اقدام می کند، این بررسی که می توانند خواندن متن، شنیده اند و مشاهده محتوا می باشد احتمال دارد تا چند دقیقه طول بکشید.


مقاله پیشنهادی : ۱۰ نکته مهم برای استفاده و بازخورد بیشتر از سئو سایت (بخش سوم)


اگر یک کاربر با جستجوی یک کلمه کلیدی وارد یک سایت شود گوگل بعد از معرفی وب سایت به کاربر ، کاربر را رها نخواهد کرد بلکه به بررسی رفتار کاربر او در آن وب سایت اقدام خواهد کرد.

اگر کاربر بلافاصله بعد از ورود به وب سایت از آن خارج شود  و در دفعات متوالی برای یک صفحه وب سایت چنین اتفاقی بیافتد گوگل به این نتیجه خواهد رسید که صفحه مورد نظر محتوای مناسبی برای ارئه در آن کلمه کلیدی خاص را ندارد و آن وب سایت با  افت رتبه روبه رو خواهد شد.

در نقطه مقابل حالت بالا اگر بعد از مراجعه کاربر به سایت شما از طریق موتور جستجوی گوگل در یک کلمه کلیدی خاص کاربر زمانی را در وب سایت شما مثلاً ۳ دقیقه و یا بر روی یکی از لینک های داخلی وب سایت شما کلیک کنند و این اتفاق به صورت متوالی انجام شود موتور جستجوی گوگل سایت شمار را به عنوان وب سایتی که در آن کلمه کلیدی خواص محتوای مفید و خوبی دارد دسته بندی خواهد کرد و  رتبه سئو سایت شما پیشرفت خواهد کرد.


مقاله پیشنهادی : آشنایی با وب سایت الکسا (ALEXA) و افزایش رتبه الکسا


اگر وب سایت شما فقط از طریق بک لینک و تبلیغات در این جایگاه بالایی از گوگل قرار گرفته حتماً محتوای مناسب برای آن صفحه تولید کنید تا به جریکه سنگین روبه رو نشوید.

ثبت دیدگاه

هفت − یک =