آشنایی با الگوریتم رنک برین RankBrain گوگل

googles_rank_brain2

با سلام خدمت شما دوستان و همراهان گرامی تیپ تاپ وب امروز قصد دارم در مورد الگوریتم رنک برین RankBrain با شما دوتان صحبت کنم سعی دارم نحوه عملکرد و نحوه استفاده مثبت از این الگوریتم را در سئو سایت در این مقاله با شما عزیزان مطرح کنم با من محمد یاسین ویسی همراه باشید.

با توجه پیچیده شدن جستجو های کاربران و تغییر روز افزون نوع محتوا از متن به تصویر ، صوت ، ویدئو گوگل هم این تغییر را به خوبی درک کرده و با به کار گیری الگوریتم های جدید و بروز رسانی الگوریتم های خود همواره رو بههوشمند شدن و ارتقاء کیفیت جستجو و نتایج پیشنهادی می باشد.

الگوریتم رنک برین RankBrain

الگوریتم های گوگل در حال پیشرفت و هوشمند تر شدن هستند در این مسیر  گوگل از هوش مصنوعی و الگوریتم‌های یادگیری ماشین machine learning بهره می برد که الگوریتم رنک برین RankBrain  که بر روی تفصیر مفوم عبارات تمرکز دارد پرچم دار این مسیر است.

الگوریتم رنک برین

نحوه کار الگوریتم رنک برین RankBrain

در شکل کلی الگوریتم رنک برین بسیار شبیه به الگوریتم مرغ مگس خوار گوگل می باشد اما خیلی هوشمند تر و دقیق تر، الگوریتم رنک برین عبارت جستجو شده توسط شما را تفصیر و معنا می کند و بعد از درک مفهوم کلمات شما آن وب سایت هایی که خدمات مورد نظر شما را ارئه می کنند اما با ادبیات و روشی غیر از نوع جستجوی شما خدمات خود را معرفی می کنند را به شما پیشنهاد می کند و این پردازش ها از طریق زبان ماشین انجام می پذیرد.

به عنوان مثال

  • فروشگاه اینترنتی
  • فروشگاه اینترنتی در تهران
  • بزرگترین فروشگاه اینترنتی
  • بهترین فروشگاه اینترنتی
  • فروشگاه های اینترنتی

منظور از جستجوی عبارات زیر پیدا کردن یک فروشگاه اینترنی خوب می باشد، در اینجا الگوریتم رنک برین از این کلمات این درک را دارد که شما به دنبال  فروشگاه اینترنی هستید.


مطلب پیشنهادی : رپورتاژ آگهی چیست؟ یک رپورتاژ آگهی رایگان بگیرید


مثال دیگر در این مورد ما عبارت “Birthplace of the President of the United States” را جستجو کردیم معنی عبارت این است “محل تولد رئیس جمهورآمریکا” ما در این عبارت نه نام رئیس جمهور آمریکا را پرسیده ایم و نه نامش را ذکر کرده ایم

الگوریتم RankBrain

گوگل در اینجا هم رئیس جموهو آمریکا را به ما معرفی می کند و هم محل تولدش را به درستی نمایش می دهد.

با این تفاسیر گوگل هوشمندانه مفهوم و معانی کلمات جستجو شده را درک می کند سپس نتایج را نمایش می دهد.

هدف گوگل از بروز رسانی مستمر الگوریتم هایش و ایجاد الگوریتم های جدید چیست؟

پاسخی کوتاه: “ارئه نتایج دقیق و محتوای با کیفیت به جستجو کنندگان

برای مقابله با الگوریتم رنک برین چه کنیم

مقابله یک استراتژی کاملا اشتباه است گپیشنهاد ما استفاده از این الگوریتم برای افزایش رتبه وب سایتتان است ، در معانی مخطلف بر روی کلمات کلیدی تان فعالیت کنید و محتوای باکیفیت تولید کنید ادامه را به گوگل  بسپارید.

در انتها امیدوار هستم این مقاله توانسته باشد کمکی هرچند کوچک به شما عزیزان کرده باشد نظرات خود را با ما در میان بگذارید

ثبت دیدگاه

پنج × 2 =